Blogroll

This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

Thursday, June 23, 2011

Alone.

2.23 pagi.

Aku baru habis baca novel kasih yang suci. Aku terpaksa akui kehebatan aku menghabiskan sebuah novel hanya dalam masa sehari.
Omg itu sangat riak fatihah. Kalau bab studi takde pulak macam tu.Haha. Pathetic.

Aku, kalau dah dapat novel perang dunia ke-3 berlaku pun aku boleh buat slumber je. Sebab bila dah start baca tu dah macam berada kat dunia lain.
Aku rasa novel kasih yang suci ni lagi best dari drama nora elena. Macam aku rasa cerita harry potter lagi best kalau baca buku, dari tengok filem dia. 

Lately aku macam susah nak tido malam. Mengalahkan orang stay up nak amik exam pulak. Kalau dulu jam 10 dah mengantuk, sekarang kul 3 pagi pun belum tentu aku tido lagi.

Sebab tu sekarang blog ini nampak meriah dengan entry baru, sebab tangan aku galak menaip waktu-waktu macam ni. Tunggulah aku balik kampung nanti, masa tu blog ni jadi kaku. Agak2 ada orang rindu aku? Heh. Soalan mintak penampar. ;p

Agaknya aku kena insomnia tak? Sebab susah hati melampau.


 
Budak ni nak tolong sangat aku update. Aku bagi jelah.
MySpace





Nak paksa masuk tido. Sebab esok ada ‘date’ dengan someone. Aaaargh. Doakan.

SPONTANEOUS THURSDAY~2

AKU TAK MINTAK ORANG PAHAM, 
DAN AKU TAK MINTAK SIMPATI ORANG.

Aku dan Dia

Petang itu mendung. Seakan cuaca adalah refleksi dari hati ini. Angin berlalu tanpa suara, membawa seribu organisma bersamanya.

Aku: Aku rasa aku dah tekad.

Dia: Maksud kau?

Aku: Aku nak berhijrah. Nak buat perkara yang aku minat.

Dia: Kau rasa keputusan ko tepat?

Aku: Ya.

Dia: Kau nak keje apa nanti? Jadi lecturer? Cikgu?Come on la..dont waste your time. You already 2 years in this course.

Aku: Aku lebih rela bazirkan 2 tahun, daripada aku habiskan seumur hidup aku dari buat perkara yang aku tak minat.

Diam.

Dia: Tapi minat boleh dipupuk. At least kau tak perlu mengganggur nanti after grad.

Aku: Haha. Kau ingat aku tak cuba? Kau ingat apa yang aku buat 2 tahun? Tanam jagung? Selama 2 tahun ni, setiap kali aku bangun tido aku akan kata pada diri sendiri, you will be a doctor. Tapi at the end aku tau yang aku tak mampu nak tipu diri sendiri. Aku tak dapat hafal apa yang aku baca sebab aku tak berminat pun nak amik tahu.

Diam lagi.

Dia: Parents kau kata apa?

Aku: Diorang ok. Abah aku open minded.

Dia: Mak kau?

Aku: Dia tak sampai hati tengok aku menangis tiap-tiap hari lepas result pro exam dulu.

Dia: Kau dah buat isthikarah?

Aku: Dah.

Dia: So?

Aku: Aku tekad.

Dia: Aku takut ko menyesal nanti.

Aku: Kau tau ke apa yang Allah tu tetapkan untuk aku? Aku dah cuba. Dan aku yakin rezeki Allah tu ada dimana2. Asalkan aku berusaha.

Dia: Memang, tapi...

Aku: Aku takkan menyesal kawan. Aku akan redha dengan apa yang akan berlaku selepas ini. Aku dah berusaha. Aku dah rasa. Dan sekarang aku nak teruskan dengan jalan aku sendiri. 

Dia: Hmm... aku berat hati nak sokong, tapi aku tak mampu nak halang. Kau yang akan go through your life  lepas ni. Bukan aku. Buatlah apa yang kau rasa terbaik. Aku hanya mampu mendoakan yang terbaik untuk kau sahabat.

Sebak.

Aku: Aku tau. Terima kasih.

Dan angin itu terus bertiup.