Blogroll

Wednesday, October 3, 2012

Duit oh duit

10.30 pagi, bersebelahan CIMB Bank kampus UPM. Hati sepanas cuaca mentari, setelah kepenatan asyik melihat baki akaun masih di takuk yang lama. Money is not everything, but everything need money. Dan duit JPA tak masuk lagi.

Aku: Assalamualaikum.

JPA: Waalaikummussalam. Ya? Ada apa-apa yang boleh saya bantu?

Aku: Saya Nurul Fatihah, pelajar UPM dalam kos bacelor sains matematik. Kenapa JPA still tak masukkan  duit ke akaun saya, sebab kawan-kawan saya yang lain semua dah dapat duit masing-masing.

JPA: Sebentar ya adik, boleh bagi number 1C?

Aku: 900109..... *sambil kaki kuis-kuis rumput

JPA: Nurul Fatihah..oh, adik ni yang tukar kos tu eh?

Aku: Aah, tapi saya dah dapat official letter kata scholarship JPA saya dapat diteruskan untuk kos baru ni.

Bunyi ketukan papan keyboard.

JPA: Ok, JPA adik memang dapat disambung. Nama adik tercicir untuk semester baru ni.

Aku: Tercicir?* sambil tahan nafas.

JPA: Pegawai yang key in data untuk proses ni tengah bercuti. Mungkin minggu depan baru boleh setel.

Aku: Ooohhhhh....

JPA: Mungkin dalam masa 2 minggu baru duit masuk ke akaun adik.

Aku: erk*sambil melepaskan nafas yang ditahan tadi. Kalau macam tu takpelah. Terima Kasih.

JPA: Nanti kami akan hubungi adik untuk maklumat lanjut.

Aku. Ok.

Telefon dimatikan. Handset dipandang sepi. Rumput yang dikuis tadi agaknya sudah mati. Demmit, mana aku nak cekau duit untuk hidup 2 minggu lagi?


5 Orang Macho komen:

Pha Is said...

ko sempit duit sungguh ke? kalau emergency, gitau aku, kot2 aku boleh tolong.. hehehe..

Fatihah Mustapa said...

Wah..terharu nya aku.. :'). Takpe, aku leh pinjam duit kwn2 kat sini dulu. Thanks eh. :)

Fatihah Mustapa said...

Wah..terharu nya aku.. :'). Takpe, aku leh pinjam duit kwn2 kat sini dulu. Thanks eh. :)

BidadariBesi [SYAA] said...

Dua minggu lagi? Satu cabaran yang agak perit tu. Akak kene berjimat sekarang! Tak boleh makan selalu :P

Fatihah Mustapa said...

adik, tulah masalahnya. akak kan kuat makan. hahaaha. ;p