Blogroll

Thursday, January 13, 2011

Diskriminasi kepada wanita cantik dan wanita tidak cantik. Wah, ini tidak adil!!!

Aku terjumpa artikel ni waktu blogwalking, Tiba2 rasa tak puas hati. Angkat senapang sekarang. tembak!!!

Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...

Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mesti ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...

Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki tu...

Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...

Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni

Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah...caringnyer...
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...

Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la...

Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu...
Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu...

Kalau perempuan cantik main2 misscall
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu...
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak!!

artikel diambil dari sini


Hahaha...sungguh sinis. Kesian kat kami yang kurang cun ni. Tapi aku percaya yang setiap orang ada kelebihan masing2 kan?

Dan yang penting Allah tu tak memandang paras rupa hamba-Nya.

Ayat untuk pujuk hati..*sigh.

16 Orang Macho komen:

yatie's EPISODE said...

hisshh.. tak patut.. sian sy yg xcantek nih.. huhu..

Wan Zulqhairi said...

Saya tak kata macam tu pun...

nur dhiya' aida said...

agak siot je an..huhu

Syafiq Rosli said...

lol..xpatut kan

mardhiah ismail (: said...

haish awak pon cun :)

Fatihah said...

yatie's EPISODE

huhu..takpe, bukan semua lelaki macam tu. hati saya dah sejuk sikit ni..x)

Fatihah said...

Wan Zulqhairi

Oh, baguslah!!jom kawan dengan saya..ngeee..x)

Fatihah said...

nur dhiya' aida

tulah..siot yang melampau..
tapi hati saya dah sejuk sekarang..x)

Fatihah said...

Syafiq Rosli

memang tak patut..x(

Fatihah said...

mardhiah ismail (:

tak, saya tak cun.
biasa2 je..comel ade kot.kah kah kah..pang sedas saya yang perasan ni.

aqish basir said...

yang tak cantik selalu dipinggirkan

hehe

aqish basir said...

yang tak cantik selalu dipinggirkan

hehe

niesz said...

niess terime chiquito seadanye..ehe..sbb die slalu kate niesz cntik..haha..perasan!

Fatihah said...

aqish basir

tulah..sedih kan. tapi awak cantik la aqish..x)

Fatihah said...

niesz

hahaha...takpe, kalau yg tersayang dah kata kita cantik tuh, pedulikan apa org lain kata...ngeee..

pha is said...

laki pon sma gak... cba baca entry kat member aq nie...
http://encikazman.blogspot.com/2011/01/ada-apa-dengan-rupauhuk.html
(aq x pndai nk buat link. heehhe)