Blogroll

Tuesday, September 20, 2011

Kelas kenegaraan.


Kelas kenegaraan.

Aku duduk di hadapan 3 pelajar perempuan. Salah seorang daripada mereka menyapa aku.

Perempuan 1: Eh, kamu baru masuk kelas ni ke? Tak nampak pun last week  
Aku: Hai. Aah, baru boleh daftar kursus semalam. *tersenyum
Perempuan 2: Oh, kenapa lambat sangat daftar? 
Aku: Ade masalah sikit.*tersenyum lagi 
Perempuan 1: Oooohh. Mesti budak 2nd intake ni. *nada sinis. Baru daftar masuk eh? 
Aku: Errr. Lebih kurang la. 
Perempuan 2: Oh. Kalau macam tu kamu mesti tak tahu pasal UPM ni lagi. Bla bla bla. UPM ni besar. Bla bla bla. Waktu kitaorang orientasi hari tu habis dah satu UPM kita orang lawat. Bla bla bla. Tulah kamu rugi la dapat 2nd intake ni. *  dan akhir sekali mereka ketawa berdekah-dekah. Aku tak faham apa yang kelakar di situ.

Aku masih tersenyum. Hambar.

Aku: Oh.. thanks for the info. 
Perempuan 2: Nanti kalau tak tahu pape tanyalah kitaorang eh. 
Aku: Ok.

Mereka masih ketawa.

Perempuan 3: Eh korang ni. Serius la sikit. Kita kena tunjukkan contoh teladan yang baik untuk budak 2nd intake ni. Haha.

Perempuan 3 pun ketawa sama. Dan aku tak pasti atas sebab apa. Damm. Malas aku nak layan budak2 ni.




7 Orang Macho komen:

abdooss said...

Sabar ye dik.. Jurus yang saya ajar tu cuma boleh digunakan ke atas siswa / pelajar2 lelaki sahaja.. untuk siswi, tunjukkan yg adik boleh score walaupun '2nd intake' .. 2nd intake ye? nanti korang tau lah, adik aku ni akan tunjukkan langit tu tinggi atau rendah...

Fatihah Mustapa said...

speechless..:')

muezz@blaz said...

huhu cian akak,,, over plak dak2 tu,,, ignore je yg pntg senyum,,,hehe

Fatihah Mustapa said...

haha...memang senyum je la. malas nak layan. x)

Nurul said...

jangan la layan kanak2 tu..hehe

Fatihah Mustapa said...

haha. kita kena beralah dengan kanak2. ;p

Nurul said...

nanti buli balik budak tu...tau..haha