Blogroll

Saturday, March 17, 2012

Nilai perbezaan.

Hati ni kalau Allah nak balikkan sekejap je. Sebab tu kalau bercakap dan menulis jangan sesedap rasa, kau kena tapis. Apa yang kau cakap dan tulis tu, maybe kau akan bangkang pula point yang sama pada masa nanti.

Contoh, kau dok sibuk kutuk-kutuk minat orang lain terhadap cerita korea, alih-alih hari ni mata kau sembab macam panda. Bila tanya sebab apa, rupa-rupanya kau layan cerita korea semalaman. Hah, kan dah jilat ludah sendiri.

Sebab tu bila berbicara tu, guna otak jangan guna nafsu. Allah bagi akal, supaya kita boleh pantau lidah. Kawal apa yang kita tuturkan. Apa yang kita tulis. Maybe kau kata kau seorang yang direct, tak suka hipokrit. But the thing is, mana sikap hormat kau? Kau tak boleh expect everyone around will have same interest as you. Kan? Selagi tak melawan hukum Allah, it is ok.

Selalunya kalau aku jumpa manusia sebegini, yang terlalu banyak kritikan dia terhadap orang lain tak sesempurna dia ni, aku buat tak tahu je. Takpun angguk2 geleng2 apa yang dia cakap. Aku tak mampu nak ubah dia dalam satu malam, tak rapat pun. Cuma orang macam ni kita kena psiko dia dalam diam. Tunjuk kat dia value of different.  Kita bukan dari satu rahim. Even kalau adik beradik pun perangai lain2. Get it?

Haha, kenapa macam emo ni? pfff.

Jom, sape nak ikut aku gi uptown kat Mines kul 9 jap lagi? Aku nak pergi belek sugar glider. Eh eh, belek je. Bukan beli. ;p


4 Orang Macho komen:

Pha Is said...

sugar glider..?? nk ikot..!!!! hehehehe

Fatihah Mustapa said...

kau lambat, aku dah balik dah ni...haha

Pha Is said...

ko la lambat.. kalau petang tadi, aku ada dekat2 area ko lagi.. lawan nasyid kat UM... sekarang dah sampai usm dah... hehe

Fatihah Mustapa said...

hahaha..ooh, tak nak kalah eh? ;p