Blogroll

Monday, July 4, 2011

Tersasul

Assalamualaikum.

Yosh...hari ni dah 4 hari aku kerja. Oh yeaah, kaki semakin kuat, sekarang boleh kata berdiri straight 12 jam tade hal la bro!*takbur haha

Aku dah semakin selesa dengan environtment tempat kerja aku, semua pekerja kat sana sangat sporting lah! Dan kuat buat lawak sampai sakit usus aku gelak. Then gaji pun berbaloi. Pendek cerita aku senang dan suka lah dengan keje part time aku ni.

Cuma yang tak boleh blah tu, aku selalu tersasul akad jual beli tu time aku beli barang kat tempat lain. Sebagai contoh aku selalu cakap cam ni kalau jual pape barang,:

Customer: Dik, kacang satu peket ye
Aku: Ok kak, 2 ringgit ye kak.
Customer: Ok, akak beli ye
Aku: Jual ye kak. Terima kasih.

Masalahnya, bila aku pergi kedai nak beli air kat gerai sebelah,

Aku: Akak, semua berapa? 
Akak jual air: RM5 dik
Aku: Ok...JUAL ye kak. Eh eh ....beli beli.
Akak jual air: Hahahaha... 

See...aku asyik tersasul je. Bukan sekali tau, dah banyak kali. Selalunya aku buat muka tebal je. Haha..Siot betul. Sebenarnya banyak cerita lagi, tapi aku kat cyber cafe ni, lain kali lah aku cerita. Hoho


Esok aku cuti!!!!! HOOORAY!!!

Ada hal negara yang perlu diuruskan esok. Ok, bai. X)

3 Orang Macho komen:

Akmalhazwan said...

tersyasyul la. bkan tersasul..keh3

pha is said...

tengok..!!! akad yg mudah tu pon ko buleh tersasul.. cuba ko bayangkan "akad" yg org laki harus sebut masa nak menikah... lagi panjang... (n_n)

abghani said...

teruskan berblog dan berkonsi baca blog.my blog bilapahatberbunyi-abghani-blogsport.