Blogroll

Tuesday, July 12, 2011

2 bulan.

Assalamualaikum.


Betul lah kita sebagai manusia ni hanya mampu merancang, tapi Allah juga menentukan. Aku dah berenti kerja kat r&r tapah tu, sempat kerja seminggu je. Sebabnya orang bahagian akademik call aku suruh masuk kelas medic balik. Jangan tanyalah apa yang aku rasa. Macam lost di tengah lautan yang luas sorang2, di dalam bot penyelamat. 


Aku dapat tau yang aku kena masuk kelas balik masa aku tengah tengok cerita transformer 3 kat jusco ipoh dengan member aku kat ipoh. Kiranya dia call waktu aku dalam panggung wayang la. Lepas dapat tau je, aku terus sambung tengok cerita tu transformer tu dengan air mata tak berhenti-henti mengalir. Sadis sebab cerita transformer tu tak de la sedih pun. Haha. Dan jangan tanyalah cerita transformer tu macam mana. Sebab aku dah buat drama air mata dalam panggung tu.


Dan sekarang, here i am. UPM. Jangan tanya ikhlas aku takat mana, sebab aku memang takde hati kat sini. Aku kena ikut kelas jugak sebab result pertukaran tu keluar bulan 9, kalau aku tak masuk kelas medic ni, kira aku macam ponteng. huh.


Rasa dunia ini tidak adil.. tapi sape tahu apa yang Allah tu rancangkan untuk kita? Cuma kadang2 kita je buta nak menilai hikmah daripada ujian yang diberi.


Dan cabaran aku kena ikut kelas medic ni 2 bulan je. 2 bulan fatihah. Kau dah sabar 2 tahun, takkan 2 bulan kau tak boleh tahan? 





0 Orang Macho komen: