Blogroll

Tuesday, July 26, 2011

Soalan cepu emas.

Situasi 1


Mak:Akak ni bila nak ade boipren? Carilah sorang, boleh kenalkan dengan mak.

Si anak:MySpace ...perlu ke mak?


Mak: Eh mesti. Tak kan takde yang berkenan? Anak mak ni kan hot.


Si anak: Pergh.. terbaik punya perlian mak ni..MySpace 







Situasi 2 


Tahun lepas. Aku gagal assestment reproduction, dan dikehendaki berjumpa pensyarah modul coordinator reproduction, Prof Fauziah untuk pengisian borang pelajar bermasalah. Aku buat-buat lupa untuk berjumpa beliau, dan itu bukanlah satu tindakan yang bijak. MySpaceSebab beliau berusaha dan berjaya mencari aku waktu praktikal musculoskeletal kalau tak silap. Dan aku tak boleh mengelak lagi. Padan muka. Prof memanggil aku duduk berhadapan di meja untuk mengisi borang.


Aku dengan tersenyum hambar mengisi borang dengan sepantas yang aku mampu. Keadaan senyap tu memberi kesempatan untuk beliau menyoal aku pasal cara belajar aku macam mana. Aku jawab la apa yang patut. Then tetiba soalan cepu emas keluar dari mulut beliau:


Prof: Awak ni dah ada pakwe tak?


Aku diam. Dan prof diam juga menanti jawapan.


Aku: Err. MySpacetakde la prof.


Prof: Ye ke..tengok muka awak macam dah ada je.


Aku: Serius prof. Saya single lagi ni. MySpace


Prof: La...kenapa tak ada?


Aku: Hah?MySpace


Prof: Mana tahu bila ada pakwe, awak lagi semangat nak studi. Dan tak de la asyik fail assestment je. Haha. Cuba lah cari sorang.


Aku: *Damm.(dalam hati). Haha. Pandai prof buat lawak. Eh prof,  macam mana nak bezakan disease bla bla bla.* menukar tajuk perbualan.










Situasi 3


Waktu bekerja di r&r tapah, kawan-kawan bekerja aku semua lelaki, along dan anjang. Aku tak pasti nama sebenar diorang, sebab aku tak pernah tanya. Hari ke-3 bekerja, anjang bertanyakan soalan cepu emas kat aku. 


Anjang: Tiha ni takde pakwe ke?


Aku: Hah? Takdelah anjang.


Anjang: Ye ke. Tipu ni, nak cover line.


Aku: Eh bila masa pulak line perlu dicover?MySpace Haha. Serius takde.


Anjang: Kalau takde anjang ada seorang kawan ni, nak kenal tak? Dia keje goverment..bla bla bla.


Aku:( Dalam hati) Anjang buat lawak antarabangsa apa pulak ni..(-_-')


Aku: Eh anjang tiha sakit perut, nak pergi bilik air jap. Bye.






Ni pakwe aku, puas hati? Haha..
MySpace love u tom felton!








Aku baru 21 tahun babe, dah kena cari pakwe ke? MySpaceAku nak cari calon suami, bukan pakwe semata2. Dan aku nak bersama seumur hidup dengan 'dia'. So, benda ni amik masa. Bukan kalau kau tanya aku hari ni, esok aku dah jumpa. Kalau ada jodoh tak kemana kan? Dan aku tak nak beria-ia kapel dengan someone, but end up kawin dengan orang lain. Tunggulah bila aku dah bersedia dari segala aspek, aku nak kawin terus dengan jodoh aku tu. Aku tak perlu kutip pengalaman kapel dengan seramai lelaki yang boleh, sebab aku nak kenangan hidup dengan dia sahaja. Hanya dia. Insyaallah.






MySpace
Aku berdoa supaya dapat jadi isteri yang solehah untuk 'dia', yang aku sendiri tak tahu siapa dan dimana dia sekarang. 
Amin.

























8 Orang Macho komen:

Akmalhazwan said...

ramai da tanya. tu tanda da kena cari sorang.. haha

Fatihah Mustapa said...

haha.. ;p

destiny hope of mrayc said...

dh mmg masenye ko kne cari laaa..

bcp9664 said...

hahahahha..... awk2....

Fatihah Mustapa said...

Hasrul Hazrin

tahu. tapi belum sampai seru lagi. x)

Fatihah Mustapa said...

hairee

haha.. mesti gelak sambol geleng kepala ni.

destiny hope of mrayc said...

ni biar aq seru-kn..
hahahaha

Fatihah Mustapa said...

haha.. try tengok kalau berani. ;p