Blogroll

Monday, January 30, 2012

My favourite hindustan movie

Aku minat cerita hindustan, tak kira apa tohmahan yang dilemparkan kepada aku kerana meminati cerita-cerita hindustan ini.  Amboi tohmahan pelbagai tak boleh blah dramanya..haha

Setiap kali cuti sem, setiap hari sabtu pukul 2 petang aku dah tercangak depan tv sambil mengawal remote control sepenuh hati. Yea, adik-adik aku sekalian sila ketepi, jangan diganggu-gugat kakak mu yang boleh jadi singa betina ini.

Cerita-cerita hidustan yang menjadi favourite aku dulu, kini dan selamanya adalah:

1) Rab Ne Bana Di Jodi


Movie ni dah lama, masa tahun 2009. Tapi aku baru tengok tahun lepas. Kih kih. Better late than never!  Dalam movie mengisahkan percintaan selepas berkahwin, dimana Suri(Shah Rukh Khan) seorang yang nerd dan lurus cuba mengubah penampilan dalam usaha untuk menambat hati isterinya, Tania(Anushka Sharma). Lagu-lagu dalam movie ni pun sangat best, dan Anushka Sharma ni teramatlah cantik bagi aku. 


Ini adalan my favourite movie so far, sebab cerita dia sweet sangat-sangat. Serius! :D

Antara movie hindustan yang lain yang aku suka layan seperti

2) 3 Idiots


3) Taare Zameen Par


4) I Hate Love Story



So, ade ke kat sini layan hindustan macam aku? Ke semua layan korea je? Muahaha.

Bye.









4 Orang Macho komen:

Eiqa Roslan said...

saya layan semua. cite korea,jepun, hindustan,cina. cite india je saya x layan. ^^

btw,suka 3 idiot, taare zameen par jugak tp i hate love story tu tak tgk lg. hari tu ada keluar kt tv3 tp x sempat tgok. :(

Fatihah Mustapa said...

awak, tengoklahmRab Ne Bana Di Jodi, best gile! haha..*promote :)

Syamimi Fatin said...

suka i hate love story! hehe

imm said...

ade aku. he he
3 idiot FTW!!