Blogroll

Wednesday, March 23, 2011

Sabar

Sabar.


Aku tak perlu mendefinisikan dengan panjang lebar apa itu sabar. Aku anggap rata2 yg baca blog aku ni adalah manusia berumur 10 tahun ke atas, paham ape itu erti sabar. Kalau korang tak paham, sila bertanya, kerana malu bertanya sesat jalan. Bila korang sesat jalan, kesabaran korang akan hilang lambat laun, dan membuat orang lain juga kurang sabar dengan korang.


Fuh, ape punya mukadimah ni.


Baiklah. Hari ini aku rasa kepala nak meletup. Ya, meletup.

Aku tahu pengalaman mengajar kita. But kadang-kadang sebagai manusia biasa aku tak leh nak elak dari merasa sakit hati.

I am the person.

Aku selalu berdoa kepada Allah,' Ya Tuhanku, jadikanlah diri ini dari kalangan manusia yang sabar' Sebab selalunya diri ini alpa apabila marah menguasai diri. Dan jika aku mengeluarkan perkataan kesat terhadap orang yang aku marah, at the end aku akan regret sangat2.

I am so sorry.

Sebab tanpa aku sedar dan sengaja, aku pun pernah and selalu buat orang marah. Because I am not perfect.

Today is the bad day for me, very bad until I can’t write about it.*menulis entry sambil mengesat air mata dan hidung.

Dan esok…..aaaaarghhhhhhh…….result pro-exam. Fine.

Dah la exam perform macam ape. Takde keyakinan langsung sekarang.(T_T)

Nak berselimut sambil nangis terenjut bahu.. Bye.

0 Orang Macho komen: