Blogroll

Friday, June 3, 2011

Helpless. Am I?

Assalamualaikum

I am back. Ecece, macam la ade orang tertunggu2? Ade ke..haha. perah santan betul. Kawan2 bloggers sihat ke? Aku harap korang sihat mental dan fizikal lah ye. x). Aku tengah sakit kaki.

Well, selepas beberapa masa yang berlalu ni, aku still waras. Buktinya aku masih boleh 
  • ber-online, 
  • makan
  • mandi
  • tidor dengan nyenyak
  • gi sunway jalan2 dan jerit2 main roller coster..*oppss..haha
  • bersembang2 dengan manusia lain seolah2 tiada apa yang berlaku
  • boleh gelak2 
  • baca novel
  • ulang baca lawak kampus
  • bersembang dengan 'anak2' aku.
Haaa..cukuplah list ni, kang cecah lantai lak. muntah korang baca. Ini adalah prove bahawa aku stil normal, after a tragedy.

Tragedy????



Ok2..tak lawak fatihah. Tragedi la sgt. Jangan dramatik di sini. Aku cuma sedang menghadapi fasa2 kegagalan dalam hidup aku.

Ya, GAGAL. 


Fyi, aku fail resit pro-exam yang lepas. So aku kena repeat another 2nd year. Again. Wah, rasa nak hentak kepala kat dinding. 

Setahun beb, aku kena go through all over again. 

Masa dapat tahu result resit exam hari tu, setitik air mata aku pun tak keluar. Serius. Aku pun pelik dengan diri sendiri. Maybe aku dah banyak menangis kot sebelum tu.

So, dah takde airmata.

Sekarang ni, aku tengah cuti, sampai bulan 7 ni. First time aku cuti lama camni. Selama aku amik medic ni, seingat aku paling lama aku cuti 2 minggu je. Sebab setiap sem aku fail paper and kena ulang amik resit exam.

Aku bukan nak membuka pekung di dada, tapi meluahkan rasa.

Memangla, sapa kata amik medic ni senang. =,= Dan sekarang, gerak hati aku sangat kuat suruh aku tukar kos ni. Sebab aku rasa lost. Aku rasa bodoh. Aku rasa gayat. Aku rasa bersalah sebab tipu diri sendiri dari awaL lagi. Aku macam nak jerit kuat2, supaya ada orang paham yang aku rasa. 

Tapi keadaan tak mengizinkan.

Aku tahu, Allah tengah uji aku. Takkan Dia nak bagi ujian yang aku tak mampu nak handle, mesti semua ni bersebab. Nak tunjuk kat aku sesuatu behind all these. Lemahnya hambamu ini ya Allah..

Dan aku sangat terkesan dengan advice salah seorang coursemate aku,


''better 2 waste 2 years of ur life then ur whole life doin somethin which doesnt make u happy"

Aku rasa sebak. Aku confuse dengan diri sendiri, betul atau tak jalan yang aku pilih ni. Rasa macam tengah mengagau dalam kegelapan.




what should i do..




1 Orang Macho komen:

Pha Is said...

aq pon macam ko jugak.. sekarang pon tgh short sem.. tgh qada paper2 yg fail... cuma aq mungkin bnasib baik sbb cma perlu repeat paper... papepon, ingatlah Allah bersama org yg sabar...
insyaAllah... you'll find your way....('',)