Blogroll

Tuesday, January 18, 2011

WAHAI ENCIK SEMANGAT, DATANGLAH KEPADAKU! DATANGLAH!DATANGLAH!

Hai

MySpace

Aku dah masuk sem yang dahsyat.(bukan merungut,percayalah!)MySpace

Sem 4 ni dah tak belajar benda heavy, sebab dah habis belajar semua teori anatomy,patologi, system dan sebagainya selama 3 sem sebelum ni.

Tapi, itu tidak bererti kami boleh goyangkan kaki, tangan atau kepala, tetapi rupanya sem ni memerlukan komitmen tinggi untuk buat research project. YA, RESEARCH!!!MySpace
OMG, first time aku kena buat research secara serius. Sebab lecturer high expectation yang hasil kajian kitaorang nanti akan dipublishkan. Ini serius!!!(nada wonderpets)
Korang pernah buat tak? Normal la kan kalau aku rasa tertekan? Atau sebenarnya aku mempunyai satu penyakit yang kronik sebab bila aku fikir je pasal research aku akan rasa panik dan sakit kepala. MySpaceAdakah aku allergic dengan perkataan research itu sendiri?


MySpace

Sudah sudah fatihah,jangan merapu.Nampak sangat cubaan mendiagnosis diri sendiri yang menyedihkan.






Baiklah, let do this.MySpace


RESEARCH

PRO EXAM 1

PBL(problem based learning)

ECE(early clinical experience)



PBL ni macam perbincangan case la antara student di dalam kumpulan, dan ditemani seorang lecturer. ECE pulak pendedahan awal ke alam hospital, disamping beramah mesra dengan patient dan kena marah dengan clinician sebab tak tahu banyak benda.MySpace

Ya Allah, sangat risau dengan pro-exam. Aku senak perut dengan note setebal 2 kaki tuh.MySpace
Agaknya kalau dah masuk clinical year nanti, aku mesti taip pasal tekanan menghadapi clinical year pulak kan? Dah boleh agak!!!MySpace





Yosh, aku boleh buat!Kalau orang lain boleh kenapa aku tak boleh?(cubaan memberi semangat kat diri sendiri)

Sorry aku merapu syok sendiri, sebenarnya entry ini untuk meningkatkan keyakinan diri yang kian pupus..MySpace


p/s-->Tiba2 aku rindu nak sem lepas. Walaupun ade test setiap minggu, tapi sakit kepalanya tak seperti sekarang. Aiseh, dramatik pulak saya..MySpace


MySpace
Akhir kata, tiada kata dapat diucapkan lagi.

Daa~~

2 Orang Macho komen:

Pha Is said...

kalo aq, research la yg aq suka.... sbb aq malas study, dan malas amik exam. hehehe...

Fatihah said...

pha is

wah, budak lelaki memang suka buat research..aku malas nak baca journal yg bombastik tu..wuwu