Blogroll

Friday, November 12, 2010

Geng Baru

12 Jan.

Aku memaksa faiqah untuk temani aku merayau di Mid Valley. (Ceh, sebenarnya kalau tak paksa pun dia ikut gak, saja bagi intro dramatik sikit..hehe)

Kitaorg keluar pas habis kelas revision CNS , dengan berbekalkan perut lapar sudah tentu la destinasi utama adalah foodcourt! Makan-makan, sambil mendengar Faiqah berulang kali mengatakan betapa sedapnya japanese food yang dia order, aku dengan fokus melahap spagheti.

Destinasi ke-2 adalah Pets Wonderland. Tiap-tiap kali pegi mid aku memang singgah sini. Tujuannya adalah untuk melihat makhluk2 Allah yang comel2 ni, sambil megenangkan betapa bestnya kalo boleh bawak balik rumah. Terutamanya kucing2 parsi yang comel tapi pemalas. Nak beli, tapi mahal dan off course susah nak bela kucing kat kolej ni.

Aku beralih minat ke hamster dan guinea pig, sambil berulang kali aku repeat kat housemate aku sekalian mengatakan aku nak hadiah besday pet ni.(rasa malu tolak tepi). Tapi seringkali aku tidak diendahkan.x(..haha

Tapi hari ini, apabila faiqah berkenan melihat kura2 yang comel, disamping aku yang menghasut tidak putus-putus, finally dapat jugak aku bela pet! Aku kongsi dengan faiqah, beli kelengkapan semua dan sepasang kura2. Aku sayang ko faiqah!muahh2..haha..
Aku punya yang jantan, nama kulen. Nama Edward Cullen yang dimelayukan.;p


So, dengan rasminya pada tarikh ini, 2 ahli baru A-4-12-3 telah mendaftar masuk. Ahli berkenaaan, kulen dan yang betina still lagi tak de nama waktu entry ini ditulis.


Kulen dan si takde nama lagi.


Semalaman aku observe makhluk Allah 2 ekor ni. Yang betina, kuat makan, sambil suka berenang-renang. Kulen pulak suka naik ke tempat yang tak ade air, sambil mengetuk2 dinding aquarium..Nak main kat luar kot.

Pagi ni aku lepaskan kat lantai bilik. Kulen mencicit lari, yang betina tu manja je.haha
Penat gak nak tangkap gambar 2 ekor ni, tak tau dok diam langsung.



Berjaya gak snap!

Turtle ni still baby lagi. Leh tak aku harapkan mereka bercinta dan kekal ke anak cucu?
Hahaha..sengal ko fatihah!pang sedas...;p








6 Orang Macho komen:

ana said...

masa student dulu pernah bela..tp malas tukar aor dh mati. hahahaha

Fatihah said...

ana:

haha..ni semangat berkobar2 nak bela..x)

Unknown said...

wuish.. comel giler.. mcm ko.. :)

Fatihah said...

haha..mcm aku?

hamzah ian said...

gua geli..

Fatihah said...

hamzah

eh, x geli la..gua rasa macho bela benda ni..hahaha