Blogroll

Thursday, December 30, 2010

Kalau kamu sayangkan seseorang...

Assalamualaikum.

Hai..hari 31 dec, oohh...dah nak masuk tahun baru masihi rupanya..aiseh, cepatkan masa berlalu??

Aku masih ingat permulaan aku nak masuk sekolah rendah dulu. Sangat kelakar jika dikenang kembali. Hah, sangat merindui masa sekolah.

Apa azam baru korang? Azam aku nak lulus resit exam..hehe

Azam jangka panjang aku nak kuruskan badan, belajar rajin2..hahaha, sama je azam secara tak rasmi setiap tahun. Honestly, aku tak pernah amik serius pasal azam ni. Teruk kan??



************

Nak cerita yang hari ini aku terkena.

Mak aku tersayang telah refill botol ribena dengan kicap semalam. Disebabkan aku insan yang bertuah, dengan selambanya aku terbancuh air kicap hari ini, kerana disangkakan air ribena..demm!!

Sehari suntuk aku digelakkan..masin air tu kamu tahu, bersembur masa aku minum. Aku rasa maybe korang patut cuba..heh.



budak bertuah yang minum air kicap...waaa..GILA




************

Ahah, kamu sayangkan seseorang??Baca nukilan aku nih.


Kalau kamu sayangkan seseorang, pastikan si dia bahagia walaupun bukan dengan kamu

Kalau kamu sayangkan seseorang, lepaskannya si dia untuk bebas terbang dan jika dia kembali maka dia adalah milikmu

Kalau kamu sayangkan seseorang, cintai dia seumur hidup kamu

Kalau kamu sayangkan seseorang, jangan teragak berkorban demi kebahagiaannya

Kalau kamu sayangkan seseorang, luahkan isi hatimu seadanya

Kalau kamu sayangkan seseorang, ingatlah batasan dalam agama

Kalau kamu sayangkan seseorang, pastikan lafazmu jujur seiring dengan perbuatanmu

Kalau kamu sayangkan seseorang, prioriti kamu adalah untuk membuat si dia tersenyum bersama kamu

Kalau kamu sayangkan seseorang, terima segala kekurangannya dengan hati terbuka

Dan terakhir pesananku sebelum menyayangi seseorang pastikan kamu dapat menyayangi dirimu terlebih dahulu sahabat..


hahaha..jiwang lak fatihah ni. Tak tahu kenapa benda alah ni berlegar2 dalam kepala, tak sihat kot aku ni...;p



well, jiwang2 pun saya tetap bajet macho..huaahaha..


Dah2..stop entry syok sendiri..sorry , kalau nak info kesihatan sila bukak laman web ni. Bukan blog aku..;p

okeh, aku nak tido.

ESOK SAYA YANG RAJIN NI NAK MULA STUDI..HOHOHO(gelak kurang ikhlas)

Daa~~. x)



0 Orang Macho komen: